enova365 Nieruchomości

 

Moduł umożliwia zautomatyzowanie i ułatwienie części procesów związanych z zarządzaniem nieruchomościami. To w efekcie wpływa na zwiększenie ergonomii pracy i dostarcza informacje analityczne, dotyczące gruntów, budynków i budowli.
 
 
Ewidencja obiektów
Moduł umożliwia rejestrację nieruchomości o różnym typie: lokalizacje, budynek, budowla, obiekt tymczasowy, grunt (działka), konstrukcje, instalacje, kondygnacje. Dodatkowo katalog obiektów może być modyfikowany tak, by jak najlepiej odwzorował strukturę obiektów użytkownika. Każdy typ obiektu ma przypisane swoje specyficzne właściwości, odrębne dla danego typu. Obiekty te mogą być powiązane z odpowiadającymi im kartotekami majątku trwałego (własnego lub obcego).
 
Obsługa zdarzeń planowanych i incydentalnych
System umożliwia rejestrację zdarzeń zaplanowanych oraz występujących incydentalnie, takich jak: badania techniczne, przeglądy, atesty, ubezpieczenia, konserwacje, kontrole czy awarie. Funkcjonują predefiniowane typy zdarzeń (np. przegląd, awaria), z możliwością utworzenia dowolnych typów o właściwościach dopasowanych do wymagań Klienta. Do każdego typu zdarzenia jest możliwość wygenerowania powiadomienia (np. powiadomienie o zbliżającym się terminie odczytu). 
 
Obsługa liczników mediów
Moduł Nieruchomości umożliwia w ramach Instalacji ewidencjonowanie m.in. odczytów liczników mediów. Możliwe jest określenie parametrów technicznych danego licznika, jak również zapisanie kolejnych pomiarów, wyliczenie ich przyrostów oraz zaplanowanie kolejnych odczytów. Ewidencja pomiarów tworzy rejestr pomiarów liczników. System przypomina o zbliżającej się dacie kolejnego odczytu w formie wygenerowanego powiadomienia.
 
Możliwości:
  • ewidencja i zarządzanie wieloma typami nieruchomości,
  • odwzorowanie struktury budynków w formie graficznej,
  • zarządzanie zdarzeniami planowanymi i niespodziewanymi,
  • obsługa liczników mediów,
  • ewidencja polis ubezpieczeniowych i szkód z nimi związanych,
  • zarządzanie najmem obiektów,
  • historia zmian danych obiektów
  • nieruchomości i ich struktury,
  • przemieszczanie jednostek organizacyjnych/działów pomiędzy pomieszczeniami.
Korzyści:
  • automatyzacja powtarzalnych czynności,
  • generowanie raportów i zestawień analitycznych,
  • powiązanie z modułami Projekty, Handel, Księga Inwentarzowa,
  • elastyczne dostosowanie do potrzeb użytkownika,
  • rejestr dokumentów związanych z nieruchomościami,
  • eliminacja błędów użytkownika,
  • oszczędność czasu dzięki kontroli przepływu informacji,
  • zarządzanie wieloma typami nieruchomości z jednego miejsca.
Obsługa najmu
Moduł Nieruchomości umożliwia rejestrację umów najmu oraz przechowywania informacji o zmianach w zakresie przeznaczenia oraz powierzchni użytkowej. Podczas rejestracji umowy najmu jest możliwość przechowywania numerów korekt deklaracji podatkowych (deklaracja DN1). System pozwala stworzyć plan fakturowania wraz z ich realizacją (generowanie faktur oraz ich podgląd wraz ze stanem rozliczenia z poziomu obiektu wynajmowanego).
 
Obsługa polis ubezpieczeniowych i szkód z nimi związanych
Moduł daje możliwość rejestracji polis ubezpieczeniowych związanych z danym obiektem (np. budynek, budowla, instalacja) oraz możliwość rejestracji szkód związanych z daną polisą ubezpieczeniową. Listy zarejestrowanych w systemie polis ubezpieczeniowych zawierają m.in. informacje o tym, czy zostały opłacone, czy też o okresie ich obowiązywania.
  Nieruchomości